dilluns, 28 de maig del 2012

CASOS OBSERVATS

CAS 1:
  • Alumne de 5 anys, fa P5 i va a una escola privada no concertada trilingüe.
  • Presenta moltes dificultats en l'àrea de llengua.
  • La família no està contenta amb la dinàmica de l'escola, i l'alumne es trasllada a una altra de característiques similars.
  • Li han diagnosticat un TDAH amb un trastorn desafiant.
  • Ha estat derivat a un psiquiatra, i al neuròleg ja que presenta absències.
  • No pren medicació, només OMEGA 3.
És un cas complicat, ja que es fa difícil treballar amb l'alumne. S'ha d'estar constantment pactant acords per que participi en les activitats que es fan.
A casa no hi ha límits clars i això dificulta la seva millora tant dins com fora de l'aula.

CAS 2:
  • Nen adoptat als 4 anys i mig de Rússia.
  • Actualment fa 2n de Primària en una escola privada concertada de molt prestigi social.
  • El seu desenvolupament personal no ha estat l'adient, ja que va arribar a Espanya i no caminava.
  • Presentava un retard neurològic molt important.
  • Presenta moltes dificultats de llenguatge, tant a nivell fonètic com fonològic.
  • Fa sessions d'optometrista (tractament visual) i reeducació, així com un tractament neurològic.
  • També fa sessions d'estimulació (tomatis)
És un bon nen, però fa moltes tonteries.  La seva actitud és molt infantil, i el seu nivell maduratiu el podríem situar en un alumne de 1r aproximadament.
El seu nivell d'aprenentatge correspon a finals de P5 més o menys aproximadament.
Les valoracions que es fan per part dels metges són que les dificultats d 'aprenentatge són secundàries als problemes de desenvolupament que presenta i que deriven en:
  • Bloqueig de la dinàmica craneal.
  • Desenvolupament motriu insuficient.
  • Ineficàcia visual que empobreix l'anàlisi de la informació visual.
  • Problemes de lateralitat: Nen dretà amb un hemisferi esquerrà hipoactiu.
  • Manté un desfàs cronològic i maduratiu.
La psicopedagoga del centre fa un seguiment molt important a l'escola donant pautes i orientant la tasca docent.
Tot i així, la mare no col.labora gaire, ja que insisteix que el seu fill pot passar sense problemes a 3r.
L'alumne té una autoestima i un autoconcepte baix, ja que a l'aula veu una gran diferència entre les seves feines i les feines dels seus companys. Es valora la repetició des de fa uns cursos però la mare de moment no vol.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada